ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ

Переглядів 223
Сучасні інтеграційні процеси, входження України до Європейського освітнього простору, міжнародний обмін інформацією у різних галузях знань значною мірою впливають на підвищення статусу іноземної мови, як важливого та невід’ємного засобу комунікації. Одним із найважливіших чинників ефективної реалізації освітньо-професійної програми є співпраця зі стейкхолдерами. Залучення до процесу моніторингу вчителів-практиків та стейкхолдерів дозволяє вчасно адаптувати освітню програму до сучасних викликів освітньої сфери.
21 лютого у змішаному форматі відбулось відкрите засідання кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури Рівненського державного гуманітарного університету, де відбулось публічне обговорення освітньо-професійної програми «Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література» другого магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література).
З вітальним словом до учасників зустрічі звернулась гарант освітньо-професійної програми, керівник робочої групи Безкоровайна Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор, яка наголосила на важливості постійного моніторингу програми.
Не менш важливим у цьому контексті є багаторічна співпраця із закладами вищої освіти, зокрема з Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини. Так, в межах діяльності центру лабораторії навчання іноземних мов, керівником якої є доцент Алла Гембарук, в якості зовнішнього стейкхолдера на зустріч була запрошена доцент Ольга Яловенко, яка озвучила свої пропозиції та внесла окремі концептуальні зауваження щодо вдосконалення освітньої програми:
– розглянути можливість навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та/ або набуття кваліфікації за іншими спеціальностями (перехресний вступ);
– розширити спектр можливостей за рахунок навчання на основі кейс-технологій, індивідуально-творчого підходу, навчання через різні види практики, колективної роботи в парах та групах, онлайн-ресурсів, особистих консультацій із викладачами, e-Learning, навчання на інтерактивних онлайн платформах (наприклад, Google Classroom);
– запровадити накопичувальну бально-рейтингову систему, що передбачає оцінювання здобувачів за усі види аудиторної/ позааудиторної навчальної діяльності, спрямовані на опанування навчального навантаження з освітньої програми: поточний та поетапний контроль оцінювання, а також підсумковий контроль;
– долучити стейкхолдерів та фахівців-практик відповідної галузі до реалізації програми. Усі викладачі ОП повинні мати чинні профілі в професійних наукових мережах ORCID та Google Sсholar. Викладачі, які забезпечують реалізацію рецензованої програми, повинні мати необхідну кількість публікацій у фахових виданнях, зокрема публікації у виданнях, які включено до науково метричних баз Scopus або Web of Science;
– дисципліни вибіркового циклу варто подавати групами, що утворені однорідними за звучанням та академічним значенням предметами;
– міжкультурна комунікація є одним з основних напрямів роботи з учнівською молоддю, тому за можливості варто збільшити кредити, відведені на цей предмет.
Подібні зустрічі зі стейкхолдерами надзвичайно важливі, адже у плідних дискусіях завжди можна отримати слушні пропозиції та окремі рекомендації щодо вдосконалення освітньої програми. Всі висловлені побажання мають характер рекомендацій і не зменшують значущості та актуальності програми, яка, без сумніву, може бути впроваджена в освітній процес.

" data-title="ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ">

Сучасні інтеграційні процеси, входження України до Європейського освітнього простору, міжнародний обмін інформацією у різних галузях знань значною мірою впливають на підвищення статусу іноземної мови, як важливого та невід’ємного засобу комунікації. Одним із найважливіших чинників ефективної реалізації освітньо-професійної програми є співпраця зі стейкхолдерами. Залучення до процесу моніторингу вчителів-практиків та стейкхолдерів дозволяє вчасно адаптувати освітню програму до сучасних викликів освітньої сфери.
21 лютого у змішаному форматі відбулось відкрите засідання кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури Рівненського державного гуманітарного університету, де відбулось публічне обговорення освітньо-професійної програми «Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література» другого магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література).
З вітальним словом до учасників зустрічі звернулась гарант освітньо-професійної програми, керівник робочої групи Безкоровайна Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор, яка наголосила на важливості постійного моніторингу програми.
Не менш важливим у цьому контексті є багаторічна співпраця із закладами вищої освіти, зокрема з Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини. Так, в межах діяльності центру лабораторії навчання іноземних мов, керівником якої є доцент Алла Гембарук, в якості зовнішнього стейкхолдера на зустріч була запрошена доцент Ольга Яловенко, яка озвучила свої пропозиції та внесла окремі концептуальні зауваження щодо вдосконалення освітньої програми:
– розглянути можливість навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та/ або набуття кваліфікації за іншими спеціальностями (перехресний вступ);
– розширити спектр можливостей за рахунок навчання на основі кейс-технологій, індивідуально-творчого підходу, навчання через різні види практики, колективної роботи в парах та групах, онлайн-ресурсів, особистих консультацій із викладачами, e-Learning, навчання на інтерактивних онлайн платформах (наприклад, Google Classroom);
– запровадити накопичувальну бально-рейтингову систему, що передбачає оцінювання здобувачів за усі види аудиторної/ позааудиторної навчальної діяльності, спрямовані на опанування навчального навантаження з освітньої програми: поточний та поетапний контроль оцінювання, а також підсумковий контроль;
– долучити стейкхолдерів та фахівців-практик відповідної галузі до реалізації програми. Усі викладачі ОП повинні мати чинні профілі в професійних наукових мережах ORCID та Google Sсholar. Викладачі, які забезпечують реалізацію рецензованої програми, повинні мати необхідну кількість публікацій у фахових виданнях, зокрема публікації у виданнях, які включено до науково метричних баз Scopus або Web of Science;
– дисципліни вибіркового циклу варто подавати групами, що утворені однорідними за звучанням та академічним значенням предметами;
– міжкультурна комунікація є одним з основних напрямів роботи з учнівською молоддю, тому за можливості варто збільшити кредити, відведені на цей предмет.
Подібні зустрічі зі стейкхолдерами надзвичайно важливі, адже у плідних дискусіях завжди можна отримати слушні пропозиції та окремі рекомендації щодо вдосконалення освітньої програми. Всі висловлені побажання мають характер рекомендацій і не зменшують значущості та актуальності програми, яка, без сумніву, може бути впроваджена в освітній процес.