ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ІНСТРУМЕНТИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Переглядів 117
4 квітня 2024 року на факультеті іноземних мов (424 ауд.) відбулася інформативно-тематична зустріч на тему «Інструменти штучного інтелекту для персоналізації навчання іноземної мови», на якій члени кафедри теорії та практики іноземних мов мали нагоду актуалізувати свої знання з Chat GPT та інших додатків ШІ.
Доцент Авчіннікова Галина Дмитрівна охоче поділилася знаннями, здобутими під час вебінару Гете Інституту «Штучний інтелект на заняттях з німецької мови», який вона відвідала 27 березня 2024 року та дізналася про близько 40 варіантів співпраці із застосунками ШІ в освіті.
Розвиток штучного інтелекту та його інструментів є настільки стрімким, що актуалізація знань про нього є не лише важливою та корисною, а часом просто необхідною, адже здобувачі вищої освіти також використовують нові можливості. Перевагою розумного використання таких інструментів може стати полегшення персоналізації навчання іноземних мов, адже інструменти ШІ можуть допомогти в розробленні чи адаптації навчальних матеріалів відповідно до потреб кожного учасника освіти.
Професорсько-викладацький склад кафедри теорії та практики іноземних мов дізнався про переваги роботи з Chat GPT, Perplexity.ai, ChatPDF, SlidesGPT, Microsoft Designer, Gemini, ElevenLabs, Deepl Write, Language Tool та іншими застосунками й платформами ШІ. З’ясувалося, що інструменти ШІ можуть не лише надати відповідь на питання (за потреби з посиланнями на джерела), створити плани уроків, розробляти різні вправи, пропонувати аргументи «за» / «проти», генерувати зображення за запитом, перетворювати текст на аудіо чи відео, перевіряти тексти, а й опрацьовувати документи, ставити питання до змісту файлів, відповідати на них, розробляти завдання до їх змісту тощо; а також самостійно створювати презентації до запропонованої теми за лічені хвилини.
На особливу увагу викладачів іноземних мов заслуговує ресурс To-teach, переможець Didacta Start Up Preis 2023, який має понад 1000 готових завдань з англійської, німецької, іспанської, французької мов та ін. предметів і пропонує можливості для створення різноманітних вправ, серед яких вправи на встановлення відповідності, на заповнення пропусків, вправи до конкретного відео з YouTube та багато інших, які потім навіть можна перетворити на вправи в Kahoot! одним кліком і отримати посилання чи QR код для здобувачів освіти.
Також інтерес привернув сайт Fliki, який допомагає генерувати відео з обраним персонажем, фоном, характеристиками мовлення та за потреби субтитрами. Наприкінці тренінгу штучний інтелект склав оригінальну пісню за запитом та заспівав її (Suno.ai).
Під час обговорення своїми враженнями поділилися в. о. декана факультету іноземних мов, доктор філософії, доцент Казак Юлія Юріївна та завідувач кафедри теорії та практики іноземних мов, доктор педагогічних наук, професор Білецька Ірина Олександрівна. Було сформовано пропозицію вивчати можливості використання ШІ з метою оптимізації й персоналізації навчального процесу та мотивації здобувачів освіти.

AI speaks letters, text-to-speech or TTS, text-to-voice, speech synthesis applications, generative Artificial Intelligence, futuristic technology in language and communication.

" data-title="ІНСТРУМЕНТИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ">

4 квітня 2024 року на факультеті іноземних мов (424 ауд.) відбулася інформативно-тематична зустріч на тему «Інструменти штучного інтелекту для персоналізації навчання іноземної мови», на якій члени кафедри теорії та практики іноземних мов мали нагоду актуалізувати свої знання з Chat GPT та інших додатків ШІ.
Доцент Авчіннікова Галина Дмитрівна охоче поділилася знаннями, здобутими під час вебінару Гете Інституту «Штучний інтелект на заняттях з німецької мови», який вона відвідала 27 березня 2024 року та дізналася про близько 40 варіантів співпраці із застосунками ШІ в освіті.
Розвиток штучного інтелекту та його інструментів є настільки стрімким, що актуалізація знань про нього є не лише важливою та корисною, а часом просто необхідною, адже здобувачі вищої освіти також використовують нові можливості. Перевагою розумного використання таких інструментів може стати полегшення персоналізації навчання іноземних мов, адже інструменти ШІ можуть допомогти в розробленні чи адаптації навчальних матеріалів відповідно до потреб кожного учасника освіти.
Професорсько-викладацький склад кафедри теорії та практики іноземних мов дізнався про переваги роботи з Chat GPT, Perplexity.ai, ChatPDF, SlidesGPT, Microsoft Designer, Gemini, ElevenLabs, Deepl Write, Language Tool та іншими застосунками й платформами ШІ. З’ясувалося, що інструменти ШІ можуть не лише надати відповідь на питання (за потреби з посиланнями на джерела), створити плани уроків, розробляти різні вправи, пропонувати аргументи «за» / «проти», генерувати зображення за запитом, перетворювати текст на аудіо чи відео, перевіряти тексти, а й опрацьовувати документи, ставити питання до змісту файлів, відповідати на них, розробляти завдання до їх змісту тощо; а також самостійно створювати презентації до запропонованої теми за лічені хвилини.
На особливу увагу викладачів іноземних мов заслуговує ресурс To-teach, переможець Didacta Start Up Preis 2023, який має понад 1000 готових завдань з англійської, німецької, іспанської, французької мов та ін. предметів і пропонує можливості для створення різноманітних вправ, серед яких вправи на встановлення відповідності, на заповнення пропусків, вправи до конкретного відео з YouTube та багато інших, які потім навіть можна перетворити на вправи в Kahoot! одним кліком і отримати посилання чи QR код для здобувачів освіти.
Також інтерес привернув сайт Fliki, який допомагає генерувати відео з обраним персонажем, фоном, характеристиками мовлення та за потреби субтитрами. Наприкінці тренінгу штучний інтелект склав оригінальну пісню за запитом та заспівав її (Suno.ai).
Під час обговорення своїми враженнями поділилися в. о. декана факультету іноземних мов, доктор філософії, доцент Казак Юлія Юріївна та завідувач кафедри теорії та практики іноземних мов, доктор педагогічних наук, професор Білецька Ірина Олександрівна. Було сформовано пропозицію вивчати можливості використання ШІ з метою оптимізації й персоналізації навчального процесу та мотивації здобувачів освіти.

AI speaks letters, text-to-speech or TTS, text-to-voice, speech synthesis applications, generative Artificial Intelligence, futuristic technology in language and communication.