ВИВЧАЄМО ПОЛЬСЬКИЙ ДОСВІД РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Популяризація ідеї належного дотримання принципів академічної доброчесності на місцевому рівні серед здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників є пріоритетним завданням факультету іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Відтак, спільний пошук ефективних шляхів, методів та інструментів підвищення рівня академічної доброчесності в освітньо-науковій спільноті факультету є невід’ємною складовою системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності. Аналіз зарубіжного досвіду стає фактором, який слугує рушійною силою для удосконалення освітнього процесу та подальшої інтеграції факультету у європейський освітньо-науковий простір.
23 квітня 2024 р. відбулася гостьова онлайн-лекція «Академічна доброчесність в Польщі: теорія та практика» випускника фізико-математичного факультету (нині – факультету фізики, математики та інформатики) Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини – доктора Костянтина Мазура (Академія прикладних наук імені Яна Амоса Коменського в Лешно, Університет імені Адама Міцкевича в Познані). Онлайн-зустріч відбулася за сприяння Польського культурно-освітнього центру університету. Модератором онлайн-зустрічі був директор Польського культурно-освітнього центру – канд. іст. наук, професор Кривошея Ігор Іванович.
Здобувачі ОПП Середня освіта (Мова і література (англійська, німецька)) та Середня освіта (Мова і література (англійська, іспанська)) першого (бакалаврського) й ОПП Середня освіта (Мова і література (англійська, німецька)), Середня освіта (Мова і література (англійська, французька)), Середня освіта (Мова і література (англійська, іспанська)), Середня освіта (Мова і література (англійська)) та Філологія. Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська другого (магістерського) рівнів вищої освіти факультету іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини разом із здобувачами й викладачами інших структурних підрозділів університету мали можливість проаналізувати фундаментальні цінності, які є основою для формування доброчесного освітньо-наукового середовища в Польщі.
Під час лекції здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники не лише ознайомилися із особливостями моделей академічної автономії: Канта, Гумбольдта, Наполеона, британською, але й визначили, які з них є характерними для України та Польщі.
Доктор Костянтин Мазур запропонував для аналізу приклади реалізації принципів академічної доброчесності у польських ЗВО, які відображають тенденції становлення освітньої системи держави на сучасному етапі. Були проведені цікаві паралелі в аспекті зіставного аналізу освітніх реалій України та Польщі.
Оригінальні знахідки науковця будуть застосовані викладачами під час оновлення навчально-методичного забезпечення із обов’язкових та вибіркових компонентів ОП факультету, оскільки впровадження політики й правил академічної доброчесності є запорукою ефективної підготовки конкурентоздатного вчителя іноземних мов НУШ нового покоління.
Адміністрація, професорсько-викладацький склад та здобувачі вищої освіти факультету іноземних мов висловлюють щиру вдячність директору Польського культурно-освітнього центру – канд. іст. наук, професору Кривошеї Ігорю Івановичу, фахівцеві Польського культурно-освітнього центру Терещуку Антону Сергійовичу за організацію і проведення онлайн-зустрічі та надану можливість до неї долучитися здобувачам та науково-педагогічним працівникам. Дякуємо доктору Костянтину Мазуру за представлення результатів зіставного наукового дослідження, яке має наукову новизну, теоретичне й практичне значення, і бажаємо нових наукових звершень! Сподіваємося на продовження співпраці в напрямку дослідження шляхів реалізації принципів академічної доброчесності в Польщі для удосконалення освітнього процесу на факультеті іноземних мов.