УЧАСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФАКУЛЬТЕТУ ІНОЗЕМНИХ МОВ У XVІ ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ НАУКОВІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ ТА МОЛОДИХ НАУКОВЦІВ «НАУКА. ОСВІТА. МОЛОДЬ»
Aut inveniam viam, aut faciam
Або знайду шлях, або зроблю.
Невід’ємною складовою ефективної підготовки сучасних конкурентоздатних фахівців, готових до вирішення складних спеціалізованих завдань у процесі майбутньої професійної діяльності на початку XXI століття в епоху інновацій, є активізація участі здобувачів вищої освіти до науково-дослідницької діяльності.
Факультет іноземних мов є незмінним учасником щорічної Всеукраїнської наукової конференції студентів та молодих науковців «НАУКА. ОСВІТА. МОЛОДЬ», яка організовується та проводиться за сприянням Інституту педагогіки НАПН України, Ради молодих науковців та Студентського наукового товариства Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Захід приурочений проведенню в університеті Всеукраїнського фестивалю Дні науки (3 квітня – 25 травня 2023 р.). Щороку конференція надає можливість знайти та відшукати власний дослідницький шлях (за аналогією із наведеним латинським виразом) для студентської молоді закладу вищої освіти, яка сповнена нових ідей та шукає можливості їх повноцінної реалізації.
Доповідачами від факультету іноземних мов були: здобувачка ОС «Магістр» І курсу Аліна Вікторівна Лопушенко, здобувач ОС «Магістр» І курсу Максим Ігорович Снітковський, здобувач ОС «Бакалавр» IV курсу Ілля Миколайович Притула.
Під час пленарного засідання, яке відбулося 11 травня 2023 р., із вітальним словом до учасників конференції та науково-педагогічних працівників звернулася д-р пед. наук, професор, проректор із наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Тетяна Леонідівна Годованюк, яка побажала доповідачам плідної роботи та успіху в реалізації запланованих дослідницьких цілей.
Посилений інтерес учасників конференції викликав виступ Аліни Вікторівни Лопушенко в рамках секції «Педагогічні науки» на тему: “Integrating Information and Communication Technologies to Enhance Studentsʼ Motivation in English Language Learning: Theory Overview”, підготовлений під керівництвом д-ра пед. наук, професора, ректора Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Безлюдного Олександра Івановича. Доповідачка розкрила теоретичні засади інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес для підвищення рівня мотивації здобувачів освіти при вивченні англійської мови. Окреслюючи наведені засади, здобувачка продемонструвала високий рівень володіння інформаційно-комунікаційними технологіями та зацікавила інших учасників цією проблематикою.
У рамках секції «Філологічні науки» Максим Ігорович Снітковський представив доповідь на тему: «Рекламний SEO-текст як структурна одиниця веб-сайту», підготовлену під керівництвом канд. пед. наук, доцента Паладьєвої Алли Федорівни. Виступ був немовби логічним продовженням доповіді Аліни Вікторівни Лопушенко лише в філологічному світлі, оскільки спостерігається тематична взаємопов’язаність тем у межах різних наукових царин. Максим Ігорович розкрив існуючі підходи до трактування терміну «рекламний SEO-текст» та запропонував його авторське визначення, сформульоване в результаті здійснюваного ним магістерського дослідження. Особливу увагу учасник конференції звернув на критеріях якості лінгвістичної оцінки цього типу текстів як інструментів просування веб-сайтів із метою залучення нових Інтернет-користувачів.
Ілля Миколайович Притула презентував результати здійсненого ним лінгвістичного пошуку на тему: “Occasional Transformations of English Substantive, Adverbial and Verbal Phraseological Units” (Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент Паладьєва Алла Федорівна). Дослідником було проаналізовано лінгвістичний феномен оказіональних трансформацій англійських фразеологічних одиниць у семантичному просторі обраних ним фрагментів художніх творів. Іллею Миколайовичем було вибудувано ефективну методологічну стратегію контекстуального аналізу фразеологізмів із детальним аналізом змодельованого стилістичного ефекту. Здобувач вищої освіти сформував цілісне уявлення учасників наукового заходу про обраний для аналізу феномен та стимулював до здійснення досліджень в окресленому ним інноваційному фразеологічному напрямі.
Узявши все до уваги, зауважимо, що захід сприяв активізації науково-дослідницької діяльності в університеті та популяризації результатів здійснених досліджень молодими науковцями на актуальні теми в різних наукових царинах, зокрема в іншомовній лінгвометодиці та германській філології. Висловлюємо сподівання, що цей досвід обов’язково матиме наукове продовження. Учасники конференції об’єднали інтелектуальні зусилля задля пошуку наукової істини, оскільки сила кожного з нас як громадян незламної держави, яка відчайдушно бореться за своє існування, саме в єдності.