ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

НОВІ ВИКЛИКИ ДЛЯ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

Переглядів 112
Сьогодні новий день приносить нам нові виклики. Теперішній світ дуже мінливий, який американці називають VUCA – нестабільний, невизначений, складний і неоднозначний (VUCA – абревіатура від volatility, uncertainty, complexity і ambiguity) – і він не збирається змінюватися. І це дуже цікавий час для креативних та активних людей, бо старі робочі моделі більше не функціонують.

Описати світ VUCA можна в кількох цифрах:

  • 90% інформації у світі з’явилися протягом останніх трьох років;
  • у 1 мільярд разів знизилася вартість зберігання 1 Гб інформації порівняно з 1980 роком;
  • 75% населення планети мають доступ до мобільного зв’язку, але не всі з них мають доступ до чистої питної води;
  • як мінімум 10 професій не існувало принаймні ще 10 років тому. Нині ж вони входять до списку найзатребуваніших і найбільш високооплачуваних. Це, приміром, фахівець з BIG DATA, APP-розробник, оператор дрона та інші.

Відповідно, світ VUCA потребує педагогів, які постійно розвиваються та виконують нові функції. Такі фахівці знають, які результати навчання нині найважливіші та які чинники «вмикають» внутрішню мотивацію вихованців.

Аби пояснити, що таке непевність сучасного світу можна уявити, що одного ранку ми прокидаємось і дізнаємось, що у нас забрали улюблені олівці, якими ми любили створювати картини і планують їх спалити. Тобто, VUCA-світ робить дуже цікаву річ: в якийсь момент забирає те, на що люди звикли опиратись. Тому завжди має бути розуміння як діяти зараз, в нових умовах.

У цих обставинах одна із задач вчителя і педагога полягає у тому, щоб розсіяти туман у голові учнів та студентів, створювати ясність. Саме це є ознакою вчителя з великої літери. Якщо хтось не робить на занятті того, що хоче вчитель, це значить, що учень просто не розуміє. Ясність та простота допоможе бути конкурентнішими, успішнішими, щасливішими, структурувати мислення. Як говорив Ейнштейн: «Робіть усе просто як можете, але не простіше» – потрібно шукати нові креативні шляхи, адже для вчителя це зона розвитку. А ще вчитель – професія, що потребує певних алгоритмів, адже експерименти з дитячою душею бувають дуже небезпечні. Тому важливо бути гнучкими та знаходити шлях до непростих дітей.

Знайти шляхи до вирішення проблем адаптації у сучасному світі для вчителя та його учнів / студентів намагалися учасники мовного клубу Speak Up Students, які 07 березня 2024 року разом із доцентом кафедри англійської мови та методики її навчання Ольгою Яловенко приділили увагу пристосуванню до нових викликів у сфері освіти: керування часом та вигорання.

Новий час – нові виклики; для виховання цілеспрямованої та успішної молоді і сучасний педагог обов’язково має бути гнучким, проявляти ентузіазм, а також ракурс: інший погляд на життя породжує видатні ідеї.

" data-title="НОВІ ВИКЛИКИ ДЛЯ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА">

Сьогодні новий день приносить нам нові виклики. Теперішній світ дуже мінливий, який американці називають VUCA – нестабільний, невизначений, складний і неоднозначний (VUCA – абревіатура від volatility, uncertainty, complexity і ambiguity) – і він не збирається змінюватися. І це дуже цікавий час для креативних та активних людей, бо старі робочі моделі більше не функціонують.

Описати світ VUCA можна в кількох цифрах:

  • 90% інформації у світі з’явилися протягом останніх трьох років;
  • у 1 мільярд разів знизилася вартість зберігання 1 Гб інформації порівняно з 1980 роком;
  • 75% населення планети мають доступ до мобільного зв’язку, але не всі з них мають доступ до чистої питної води;
  • як мінімум 10 професій не існувало принаймні ще 10 років тому. Нині ж вони входять до списку найзатребуваніших і найбільш високооплачуваних. Це, приміром, фахівець з BIG DATA, APP-розробник, оператор дрона та інші.

Відповідно, світ VUCA потребує педагогів, які постійно розвиваються та виконують нові функції. Такі фахівці знають, які результати навчання нині найважливіші та які чинники «вмикають» внутрішню мотивацію вихованців.

Аби пояснити, що таке непевність сучасного світу можна уявити, що одного ранку ми прокидаємось і дізнаємось, що у нас забрали улюблені олівці, якими ми любили створювати картини і планують їх спалити. Тобто, VUCA-світ робить дуже цікаву річ: в якийсь момент забирає те, на що люди звикли опиратись. Тому завжди має бути розуміння як діяти зараз, в нових умовах.

У цих обставинах одна із задач вчителя і педагога полягає у тому, щоб розсіяти туман у голові учнів та студентів, створювати ясність. Саме це є ознакою вчителя з великої літери. Якщо хтось не робить на занятті того, що хоче вчитель, це значить, що учень просто не розуміє. Ясність та простота допоможе бути конкурентнішими, успішнішими, щасливішими, структурувати мислення. Як говорив Ейнштейн: «Робіть усе просто як можете, але не простіше» – потрібно шукати нові креативні шляхи, адже для вчителя це зона розвитку. А ще вчитель – професія, що потребує певних алгоритмів, адже експерименти з дитячою душею бувають дуже небезпечні. Тому важливо бути гнучкими та знаходити шлях до непростих дітей.

Знайти шляхи до вирішення проблем адаптації у сучасному світі для вчителя та його учнів / студентів намагалися учасники мовного клубу Speak Up Students, які 07 березня 2024 року разом із доцентом кафедри англійської мови та методики її навчання Ольгою Яловенко приділили увагу пристосуванню до нових викликів у сфері освіти: керування часом та вигорання.

Новий час – нові виклики; для виховання цілеспрямованої та успішної молоді і сучасний педагог обов’язково має бути гнучким, проявляти ентузіазм, а також ракурс: інший погляд на життя породжує видатні ідеї.