Заболотна Оксана Адольфівна
Посада (науковий ступінь, звання, посада)
Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри іноземних мов, головний редактор журналу «Studies in Comparative Education»,
Віце-президент Української асоціації дослідників освіти, Член експертної групи для проведення оцінювання ефективності діяльності закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності за науковим напрямом «Гуманітарні науки та мистецтво» (Наказ № 1111 від 7 вересня 2020 р.)
Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)
Ділова іноземна мова (англійська)
Англійська мова у науковому спілкуванні
Сфера наукового дослідження (рік та тема захисту дисертації)
Тема кандидатської дисертації «Соціалізація учнівської молоді в загальноосвітніх та альтернативних школах США» 13.00.01 – загальні педагогіка та історія педагогіки, 2005
Тема докторської дисертації «Альтернативна освіта дітей та молоді шкільного віку у країнах ЄС», 2014
Основні наукові публікації за останні 5 років (монографії, посібники, статті) з активним посиланням
Монографії або частини монографії, опубліковані в Україні
- Заболотна, О., Щудло, С., Лісова, Т., Ковальчук, О., Горук, Н., Медіна, Т. (2020). Учителі та освітнє середовище: крос-культурна перспектива, (O. Заболотна, С. Щудло, ред.). Дрогобич: УАДО і ТзОВ «Трек-ЛТД»
- На освітніх перехрестях: діалог із національними меншинами у Чернівецькій і Закарпатській областях / Варга Н., Герман М., Заболотна О., Медіна Т., Фатула Р., Щудло С. (ред. O. Заболотна, С. Щудло). – Дрогобич: УАДО, ТзОВ «Трек-ЛТД», 2020. – 262 c.
- Щудло С., Заболотна О., Медіна Т. (2019). Соціокультурний дискурс щодо мови навчання національних меншин у Чернівецькій області. Дрогобич: УАДО, ТзОВ «Трек ЛТД», 2019. – 205 с.
- Інноваційний потенціал порівняльно-педагогічних досліджень для розвитку середньої освіти в Україні: монографія / [Заболотна О.А., Веремюк Л.Л., ІванчукГ.П., Свиридюк О.В., Шумаєва С.П., Щербань І.Ю.]; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 2017. 279 c.
- Щудло, С., Заболотна, О., & Лісова, Т. (2017). Українські вчителі та навчальне середовище. Результати Всеукраїнського моніторингового опитування викладання та навчання серед директорів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів (за методологією TALIS). Дрогобич: УАДО; ТзОВ «Трек-ЛТД».
Монографії або частини монографій, опубліковані у закордонних наукових виданнях англійською або мовами Ради Європи
- Skalski, D., Lizakowski, Р. & Zabolotna, О. (2017). Bezpieczeństwo i profilaktyka zdrowotna wypoczynku dzieci i młodzieży. Wybrane aspekty. Starogard Gdański: Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
- Zabolotna, O., Shchudlo, S. & Kovalchuk, O. (2018). Przywództwo nauczycieli na Ukrainie. Rola nauczycieli w zarządzaniu szkołą i rozwoju zawodowym. W J. Madalińska-Michalak (red.), Warszawa: Wydawnictwo FRSE.
- Zabolotna, O., Shchudlo, S. & Kovalchuk, O. (2018). Teacher leadership in Ukraine. The role of teachers in school management and professional development. In W J. Madalińska-Michalak (red.), Warsaw: Wydawnictwo FRSE.
- Skalski, D., Makar, P., Zabolotna, O., Telak, J. & Stanula, A. (2020). Znaczenie etosu narodowego w kulturze fizycznej a edukacja zdrowotna. W J. Telak, D. Skalski, E. Zieliński, D. Czarnecki (red.), Bezpieczeństwo, zarządzanie, medycyna i kultura fizyczna Wybrane zagadnienia. TOM 2, (ss. 64 – 75). Gdańsk: WYDAWNICTWO UCZELNIANE Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego.
- Skalski, D., Makar, P., Zabolotna, O., Telak, O. & Ostrowski, A. (2020). Struktura społeczna, nierówności i zróżnicowanie społeczne a edukacja zdrowotna. W J. Telak, D. Skalski, E. Zieliński, D. Czarnecki (red.), Bezpieczeństwo, zarządzanie, medycyna i kultura fizyczna Wybrane zagadnienia. TOM 2, (ss. 64 – 75). Gdańsk: WYDAWNICTWO UCZELNIANE Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego
- Skalski, D., Kreft, P., Zabolotna, O., Stanula, A. & Zwara, R. (2020). Rola osobowości w procesie nabywania kultury fizycznej a edukacja zdrowotna. Wybrane zagadnienia. W J. Telak, D. Skalski, E. Zieliński, D. Czarnecki (red.), Bezpieczeństwo, zarządzanie, medycyna i kultura fizyczna Wybrane zagadnienia. TOM 2, (ss. 120 – 125). Gdańsk: WYDAWNICTWO UCZELNIANE Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego
- Skalski, D., Formela, M., Zabolotna, O., Stanula, A. & Zwara, R. (2020). Słabe elementy socjalizacji do kultury fizycznej a edukacja zdrowotna. W J. Telak, D. Skalski, E. Zieliński, D. Czarnecki (red.), Bezpieczeństwo, zarządzanie, medycyna i kultura fizyczna Wybrane zagadnienia. TOM 3, (ss. 173 – 183). Gdańsk: WYDAWNICTWO UCZELNIANE Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego
Статтi
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз Scopus, Web of Science
- Zabolotna, O., Koliada, N., Koliada, T., Panchenko, I. (2015) Non-formal education in Ukraine in early 20th Century: Aspiring for better life or learning to live in crisis? History of Education and Children’s Literature, 11(1), 237–248. Retrieved from https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85037613222&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=ea5d43b3aa9c4d54521a0f13f99ab4b8&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857184362200%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=
- Gut N., Panchenko Y., Zabolotna O. Ukrainian Blends-Neologisms as the Reflection of Current Social and Political Situation: a Splendid Prophecy or a 20-years’ Collapse. Studia Slavica Academiae Scientiarum Hungaricae. 2015. Vol. 60 / 2. P. 389–403.
- Zabolotna,, Gut, N. (2018). Learning the language of instruction in Ukraine: international students’ attitudes. Advanced Education, 10, 48–54. DOI: 10.20535/2410-8286.143742
- Shchudlo, S., Medina, T., Panchenko, I., Kozlov, D. (2019). Teaching Ukrainian as a Non-Native Language to National Minorities in Ukraine: Challenges for Evidence-Based Educational Policies. Advanced Education, 11, 60–67.
Статті у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
- Zabolotna, O. (2015). Academic Mobility Projects Management: Challenges for Ukrainian Professional Education. Comparative Professional Pedagogy, 10.1515/rpp-2015-0064.
- Zabolotna, O. (2017). Impact of Academic Mobility: the lessons learnt. Порівняльно-педагогічні студії, 1, 4–15.
- Zabolotna, O. (2017). Impact of Internationalisation on Innovational Technologies in Teaching English as a Foreign Language, Порівняльно-педагогічні студії, 2, 73–78.
- Щудло, С. & Заболотна, О. (2017). Трансформаційний потенціал емпіричних досліджень для вищої освіти: міф чи реальність?. Вища освіта України, 3, 50–56.
Участь у міжнародних наукових проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання «суддя міжнародної категорії».
- Координатор дослідження (виконавець – Українська асоціація дослідників освіти) в рамках проекту “Learning through Play at School” (2020 – 2021) – Australian Concil for Educational Rsearch, LEGO FoundationКоординатор Модуля Жана Моне “Європейська якість навчання для кращої успішності учнів” (620287-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) European Teaching Excellence for Students’ Better Performance в Інституті педагогіки НАПН України (2020 – 2023).
- Співкоординатор пректів Eminence і Eminence II (Erasmus Mundus) (2012 – 2017).
- Координатор Модуля Жана Моне Ukraine-EU Cross-cultural Comparisons in Educational Research (574774-EPP-1-2016-1-UA-EPPJMO-MODULE) (2016‑2019) http://undip.org.ua/jmonnet/
- Співкоординатор проекту Української асоціації дослідників освіти «European Quality of Educational Research for Empowering Educators in Ukraine» (2017‑2020)
- Співкоординатор проекту Української асоціації дослідників освіти «На освітніх перехрестях: діалог з національними меншинами у Чернівецькій та Закарпатській областях» (2019)
- Виконавець гранту Міжнародного фонду «Відродження» «Сприяння міжкультурному діалогу щодо вивчення української мови представниками національних меншин у Чернівецькій області» http://www.uera.org.ua/uk/node/92
- Член робочої групи проекту «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» Програми Еразмус+ Жан Моне (К3) https://www.sspu.sumy.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=4508&Itemid=984
- Член робочої групи проекту «Шкільний учитель нового покоління» (Британська Рада в Україні та МОНУ) (2012 – 2019).
- Співкоординатор Всеукраїнського моніторингового опитування директорів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо викладання та навчання (2017). Опитування здійснювалося з використанням анкети міжнародного порівняльного дослідження TALIS (Teaching and Learning International Survey – Міжнародне опитування викладання та навчання).
Стажування за останні 5 років
- Університет імені Адама Міцкевича в Познані (04.2016 по 01.05.2016). Тема: «Підвищення професійного рівня в галузі викладання іноземних мов і введення наукових досліджень»
- Державна Вища школа професійної освіти імені Яна-Амоса Коменського в м. Лєшно (Польща) (Сертифікат від 13.10.2019). Тема: «Забезпечення академічної доброчесності у ЗВО»
Контакти викладача (електрона пошта)
o.zabolotna@udpu.edu.ua
https://orcid.org/0000-0003-4901-1053
https://www.webofscience.com/wos/author/record/1890540
Дата останньої зміни: 25.08.2022