ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ТРЕНІНГ “ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ З ЛГБТ-ПІДЛІТКАМИ”

Переглядів 71
Сьогодні в Україні проблема нетолерантності до ЛГБТ-спільноти стоїть досить гостро на відміну від США та країн Європи. Міжнародна статистика свідчить про те, що більше 50% ЛГБТ-дітей стикається у школах із цькуванням, тобто булінгом. В Україні такої статистики майже немає – у навчальних закладах воліють взагалі не торкатися теми орієнтації, що є помилкою. В Україні ставлення до ЛГБТ-спільноти досі залишається неоднозначним. Є цілком толерантні люди, є ті, хто проявляє агресію, а також ті, хто воліє не помічати проблеми. Досвід інших країн засвідчує, що це можна виправити, а вчити людей толерантності ніколи не пізно, проте починати варто все ж таки зі школи. Тим більше, що людина усвідомлює свою сексуальну приналежність саме у підлітковому віці, коли психіка є найбільш вразливою. Часто в учнів взагалі немає актуальної та перевіреної інформації щодо ЛГБТ-спільноти. Натомість вони вже мають власні упередження — керуються міфами та стереотипами, популярними серед їхнього оточення: вдома, у ЗМІ, в інтернеті. Це є причиною того, що у студентів як у майбутніх вчителів виникає необхідність спілкуватися зі спеціалістами, відвідувати відповідні лекції, семінари, workshop’и, тощо.

Саме тому доцільним було відвідування студенткою 42 групи ФІМ Крузель Валерії Андріївни тренінгу “Практичні аспекти роботи з ЛГБТ-підлітками” в м. Київ. Тренінг організовано за підтримки World Childhood Foundation – фонд, заснований королевою Швеції у 1999 році задля підтримки та захисту дітей від насилля у всьому світі. Під час тренінгу розглядалася базова інформація стосовно ЛГБТ, сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності (СОГІ), стереотипи та міфи щодо ЛГБТ-суспільства, феномену гомосексуальності і трансгендерності, коректна лексика, етичні норми під час роботи, а також наступні питання:
• Як проявляється гомофобія у житті та впливає на підлітків?
• Чи можна змінити сексуальну орієнтацію?
• Як працювати з сексуальним насиллям?
• Що робити якщо підліток зробив камінг-аут та чи говорити про це батькам?
• Булінг у школі: специфіка ЛГБТ-підлітків;
Тренінг буд досить інформативним та корисним не лише для педагогів, психологів, працівників дитячих організацій, таборів тощо, а й для студентів педагогічних ЗВО, яким неодмінно у майбутньому доведеться працювати з ЛГБТ-дітьми та підлітками в Україні та за її межами.

 

" data-title="ТРЕНІНГ “ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ З ЛГБТ-ПІДЛІТКАМИ”">

Сьогодні в Україні проблема нетолерантності до ЛГБТ-спільноти стоїть досить гостро на відміну від США та країн Європи. Міжнародна статистика свідчить про те, що більше 50% ЛГБТ-дітей стикається у школах із цькуванням, тобто булінгом. В Україні такої статистики майже немає – у навчальних закладах воліють взагалі не торкатися теми орієнтації, що є помилкою. В Україні ставлення до ЛГБТ-спільноти досі залишається неоднозначним. Є цілком толерантні люди, є ті, хто проявляє агресію, а також ті, хто воліє не помічати проблеми. Досвід інших країн засвідчує, що це можна виправити, а вчити людей толерантності ніколи не пізно, проте починати варто все ж таки зі школи. Тим більше, що людина усвідомлює свою сексуальну приналежність саме у підлітковому віці, коли психіка є найбільш вразливою. Часто в учнів взагалі немає актуальної та перевіреної інформації щодо ЛГБТ-спільноти. Натомість вони вже мають власні упередження — керуються міфами та стереотипами, популярними серед їхнього оточення: вдома, у ЗМІ, в інтернеті. Це є причиною того, що у студентів як у майбутніх вчителів виникає необхідність спілкуватися зі спеціалістами, відвідувати відповідні лекції, семінари, workshop’и, тощо.

Саме тому доцільним було відвідування студенткою 42 групи ФІМ Крузель Валерії Андріївни тренінгу “Практичні аспекти роботи з ЛГБТ-підлітками” в м. Київ. Тренінг організовано за підтримки World Childhood Foundation – фонд, заснований королевою Швеції у 1999 році задля підтримки та захисту дітей від насилля у всьому світі. Під час тренінгу розглядалася базова інформація стосовно ЛГБТ, сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності (СОГІ), стереотипи та міфи щодо ЛГБТ-суспільства, феномену гомосексуальності і трансгендерності, коректна лексика, етичні норми під час роботи, а також наступні питання:
• Як проявляється гомофобія у житті та впливає на підлітків?
• Чи можна змінити сексуальну орієнтацію?
• Як працювати з сексуальним насиллям?
• Що робити якщо підліток зробив камінг-аут та чи говорити про це батькам?
• Булінг у школі: специфіка ЛГБТ-підлітків;
Тренінг буд досить інформативним та корисним не лише для педагогів, психологів, працівників дитячих організацій, таборів тощо, а й для студентів педагогічних ЗВО, яким неодмінно у майбутньому доведеться працювати з ЛГБТ-дітьми та підлітками в Україні та за її межами.