ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Публікації викладачів: категорії А і Б

Список наукових праць, опублікованих упродовж 5-річного періоду в

зарубіжних виданнях, які мають імпакт-фактор

2021

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1 Brit N., Sushkevych O., Solodchuk A., Shulga N. The project method: practical implementation in English classroom Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal

Web of Science

 

2020, 2, 189-201
2 Komar, O., Kolisnichenko, A., Derkach, S., & Kapeliushna, T. Newly Qualified Foreign Language Teachers’ Adaptation in Profession: Challenges, Problems, First Achievements and Further Prospects Advanced Education

Web of Science

 

2021, 8(17), 35–45.
3 Postolenko I,, Shvetsova I., Kondrashova O., Husak V., DniprovskaT., Pysmenna I. Theoretical Fundamentals of Studying a Foreign Language in the Formation of an Individual Trajectory of Higher Education Web of Science

Clarivate Analytics

 

2021, 7(2), 721-728.
4 Kravchenko O.,

Shelenkova N.,

Mishchenko M.,

Boichevska I.

Computer-based  testing complex  “Profvybir”: Occupational  guidance diagnostics. Journal of Physics: Conference

Series

Scopus

4 March 2021

Volume 1828, Issue 1,

Article number 012125

5. Nabok A.I.,

Komar O.S.,

Yasinska O.V.,

Radavska O.M.,

Slipachuk N.M.

Promoting  learning-purpose communication  cases  in development  of  FL specialism  communicative competencies  in  EL teacher students International  Journal  of Learning,  Teaching  and Educational Research

Scopus

January 2021 Volume 20, Issue 1, Pages 260-274
6. Biletska I.A., Paladieva A.F., Laukhina I.S., Kryshko A.Y., Hurskiy I.Y. The  lexical  content  of  the description  of  ukrainian cultural  realities  in  the awesome  ukraine  book series Journal  of  Language  and Linguistic Studies

Scopus

2021, Volume 17, Pages 1220-1229
7. Kravchenko O., Svyrydiuk O., Karpych I., Boiko O. Gender  Approach  to Studying  History  of  Social Work in Ukraine Advances  in  Intelligent Systems and Computing

Scopus

2021

Volume 1378 AISC,

Pages 678-685

8. Prokopenko O.,

Bezliudnyi O.,

Omelyanenko V.,

Slatvinskyi M.,

Biloshkurska N.,

Biloshkurskyi M.

Patterns identification in the dynamics  of  countries’ technological  development in  the  context  of  military conflict Eastern-European  Journal  of Enterprise Technologies

Scopus

2021

Volume  2,  Issue  13-110,

Pages 6 – 15

9. Melnyk N.I.,

Biletska I.O.,

Ponomarova O.A.,

Buranova A.V.,

Davydenko A.O.

Representation  of  Ethnicity in Lexicographic Discourse Rupkatha Journal on

Interdisciplinary Studies in

Humanities

Scopus

Web of Science

January 2021,

Volume 13, Issue 1, Pages

1-18

10. Zabolotna O.,

Pidhaietska A.

Students’  Civic  Engagement in  Ukraine  and  Canada:  a Comparative Analysis Multidisciplinary Journal  for Education  social  and Technological Sciences

Web of Science

APR 2021

Volume: 8 Issue: 1

Pages: 85-101

11. Postolenko I.,

Shvetsova I.,

Kondrashova O.,

Husak V.,

Dniprovska T.,

Pysmenna I.

Theoretical Fundamentals  of Studying  a  foreign Language  in  the Formation  of  an Individual Trajectory  of Higher education Laplage em revista

Web of science

May-Aug 2021

7(2), pp. 721-728

12. Komar O.,

Kolisnichenko A.,

Derkach S.,

Kapeliushna T.

Newly  qualified Foreign  language Teachers’ Adaptation  in Profession:

Challenges, Problems,  first Achievements  and Further prospects

Advanced Education

Web of Science

2021

Issue 17, pp. 35-45

13. Zabolotna, O., Zagoruiko, L., Panchenko, I., Plotnikov, Y. Teaching English Vocabulary Online: is the Screen a Barrier?

 

Advanced Education Web of Science 2021

№ 17. P. 57 – 64

14. Y. Kazak,

Y. Bondaruk,

I.  Zabiiaka,

N. Samsonenko,

O. Ivaniha,

A. Ignatieva

Internet technologies in education: ways to learn foreign languages Laplage em Revista.

Web of Science

2021. V. 7, n. 3, pp. 385–391.

 

2020

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1 Oleksandr Bezliudnyi

Olha Chepka

Vitaliy Omelyanenko

Nataliia Biloshkurska

Mykola Biloshkurskyi

ICT  architecture  for

networks activities of higher

education institutions

International Journal of

Scientific and Technology

Research

Scopus

2020

9(2), pp. 3563-3570

2. Bezliudna V.V.,

Shcherban I.Yu.,

Svyrydiuk O.V.,

Bondar G.O.

Formation of Humanistic Values of Future Foreign Language Teachers in the Process of Studying Social and Humanitarian Disciplines: Empirical Findings Journal of Educational and Social Research

Scopus

2020

10 (1), 173-173

3. Biletska I.O.,

Kotlova L.O.,

Kotlovyi S.A.,

Beheza L.Y.,

Kulzhabayeva L.S.

Empirical  study  of  family conflicts  as  a  factor  of emotional  burnout  of  a woman Journal of Intellectual Disability -Diagnosis and Treatment

Scopus

2020

8(2), pp. 211-218

4. Yashchuk O.M.,

Yashchuk S.M.,

Kobernyk H.I.,

Kotlovyi S.A.,

Biletska I.O.

Examining  the  formation  of integrative  readiness  of  pre-service  teachers  to  work  in inclusive  classrooms  in Ukraine International  Journal  of Higher Education

Scopus

2020

9(5), pp. 208-222

5. Kucherenko I.,

Mamchur L.,

Mamchur Y.,

Bidyuk N.

Technological  Principles  of the  Formation  of  a  Pupil’s Communicative Competence REVISTA ROMANEASCA PENTRU EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

Web of Science

2020

V.12 Issue: 1 P. 126-146

Supplement: 1

6. Bezliudna V.V.,

Shcherban I.Y.,

Bezliudnyi R.O.,

Makarchuk V.V.

EUROPEAN EXPERIENCE  OF TRAINING  OF FUTURE TEACHERS  OF  FOREIGN LANGUAGES:  FINDINGS AND  PROSPECTS  FOR UKRAINE BULLETIN OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE

REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Web of Science

JUL-AUG 2020

Issue 4, P. 225-234

7. Bezliudnyi O.,

Bevzyuk M.,

Demchenko I.,

Tsymbal-Slatvinska S.,

Babii I.,

Kozii O.,

Bezliudna V.,

Butenko O.,

Dudnyk N.,

Nikitenko A.,

Riaboshapka O.,

Kolesnik L.

Psycho-Pedagogical Conditions  for  Preparing Future  Teachers  for  Their Interaction  with  Students’ Parents in Inclusive Practice in Primary Schools BRAIN-BROAD RESEARCH IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND NEUROSCIENCE

Web of Science

JUN 2020

Vol. 11 Issue 2

pp. 160-177

8. Irkhina Y.

Mulyk K.

Alekseeva O.

Skyba K.

Postolenko I.

Amelina S.

Active  Forms  of Training Future  English Language Teachers REVISTA ROMANEASCA PENTRU EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

Web of Science

SEP 2020

Volume: 12 Issue: 3

Pages: 182-199

 

2019

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1. Bezliudnyi O.I.,

Bezliudna V.V.,

Shcherban I.Y.,

Komar O.S.

EXPERIENCE  OF BLENDED  LEARNING USING  AT  ENGLISH

LESSONS  IN PEDAGOGICAL  HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Information technologies and

learning tools

Web of Science

2019

Т. 73 Вип. 5

С. 86-100

2. Zabolotna O.,

Shchudlo S.,

Medina T.,

Panchenko I.,

Kozlov D.

TEACHING UKRAINIAN AS A NON-NATIVE LANGUAGE TO NATIONAL MINORITIES IN UKRAINE: CHALLENGES FOR EVIDENCE-BASED EDUCATIONAL POLICIES ADVANCED EDUCATION

Web of Science

2019

Выпуск 11 С. 60-67

Специальный выпуск: SI

3. Komar O.A.

Komar O.S.

Kolomiiets N.A.

Roienko L.M.

Diachuk P.V.

Implementation  of  a monitoring  system  in  the educational  process  in primary school International Journal of Learning, Teaching and Educational Research

Scopus

2019

V. 18, Issue 11,

P. 232-244

4. Shuliak S.,

Postolenko I.,

Protsko Y.

Social  media  use  for teaching  English  in  higher educational institutions International Journal of Innovation, Creativity and Change

Scopus

2019

8(12) P.203-217

 

2018

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1. Biletskaya I.,

Paladieva A.

Interactive learning technologies at theoretical foreign language classes | [Tecnologías interactivas de aprendizaje en clases teóricas de idiomas

extranjeros]

Opcion

Scopus Q3

2018

V. 34, Special Issue 15,

pp. 958–970.

2. Zabolotna Oksana;

Gut Natalia

Learning the language of instruction in Ukraine: international students’ attitudes Advanced education

Web of Science 

2018

Issue 10, pp. 48–54.

 

2017

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1. Bondaruk Yana The development of future EFL teachers’ information competence in professional training Advanced education

Web of Science 

2017

Issue 7,

pp. 45–50.

 

2016

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1. Zabolotna O.,

Koliada N.,

Koliada T.,

Panchenko Y.

Non-formal education in Ukraine in early 2th  century: aspiring for better life or learning to live in crisis? History of education & children’s literature

Web of Science , 

Scopus Q3

2016

V. 11, Issue 1,

pp. 237–248.

2. Ghritchenko Iryna;

Nesterenko Inna

Innovative approaches to teaching English language to artists Advanced education

Web of Science 

2016

Issue 6, pp. 106–110.

 

2015

 

з/п

Автори Назва роботи Назва видання, де опубліковано роботу Том, номер (випуск, перша-остання сторінка роботи)
Статті
1. Gut N., Panchenko Ye.,

Zabolotna O.

Ukrainian Blends-Neologisms as the Reflection of Current Social and Political Situation: a Splendid Prophecy or a 20-years’ Collapse Studia Slavica

Scopus Q3

2015

V. 60, Issue 2,

pp. 389–403.

Список статей, опублікованих у 2021 році у виданнях, що входять до переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)

  1. Derkach, S. Motives for Choosing a Career of Teaching English. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work» № 1(48) (2021). P. 112-116. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/visnuk_(1)48_2021.pdf
  2. Skalski, D., Zabolotna, O., Skalska, E. Wczesna edukacja – analiza przypadku ucznia z problemem edukacyjnymi i logopedycznym. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2021, Випуск 6К (135) 21. С. 17–24.
  3. Sushkevych O.V. Dynamics of communicative leadership styles: experience of the Ukrainian organization. Науковий вісник ДДПУ імені І. Франка. Серія: Філологічні науки (мовознавство). Дрогобич, 2021. № 15. С. 188–193. URL: http://ddpu-filolvisnyk.com.ua/uploads/arkhiv-nomerov/2021/NV_2021_15/35.pdf
  4. Yalovenko, О. Food as a Concept of Culture and Indian Code in Jhumpa Lahiri`s Writing. Вісник Дніпровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Філологічні науки». № 1 (21). 2021. С. 94-103. URL: https://phil.duan.edu.ua/images/PDF/2021/1/abstracts21-1/9.pdf
  5. Безлюдний Р. О., Павлюк В. І. Навчання іноземних мов студентів немовних спеціальностей за допомогою ІКТ технологій. Інноваційна педагогіка, ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій». Умань, 2021. Вип.35. C.5‒12.
  6. Безлюдний Р. О., Павлюк В. І. Навчання іноземних мов студентів немовних спеціальностей за допомогою ІКТ технологій. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2021. Вип.34. T. 1. C.166‒169.
  7. Білецька І. О., Гурський І. Ю. Структурна організація політичних промов американського експрезидента Барака Обами.Нова філологія:збірник наукових праць. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2021. № 81. Том І. С. 33–42.
  8. Бойко Я.А. Використання системи оцінювання у процесі навчання англійської мови за допомогою сучасних цифрових технологій. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань, 2021. Вип. 1(5). С. 63‒70. URL: http://ppsh.udpu.edu.ua/article/view/235184
  9. Бондар Г.О. Нестеренко І. Б. Роль іноземної мови у формуванні професійної мобільності в підготовці майбутніх фахівців у немовних ЗВО. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університетую. Умань, 2021. Вип. 1. С.164 – 170.
  10. Бондар Г.О. Роль проектної діяльності у формуванні іншомовної професійної компетентності студентів немовного ЗВО. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань, 2021. Вип. № 1(5). С.118–125.
  11. Бондар Г.О., Нестеренко І.Б. Роль іноземної мови у формуванні професійної мобільності в підготовці майбутніх фахівців у немовних ЗВО. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2021. Вип. 1. C. 164–170.
  12. Гембарук А. С. Підготовка студентів до навчання аудіювання на уроках англійської мови. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань, 2021. Вип. 1 (23). С. 25–34. URL: https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(23).2021.232733
  13. Загребнюк Ю. В., Веремюк Л. Л. Аналіз особливостей молодіжного сленгу в процесі вивчення іноземної мови (англійської) у закладі вищої освіти. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань, 2020. № 2 (22). С. 64–69.
  14. Загребнюк Ю. В., Яловенко О. В. Methods and technologies for professional self-determination of students in the USA. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань, 2021. № 1 (23). С. 59–65. URL: http://psv.udpu.edu.ua/article/view/232764
  15. Іванчук А.П. Становлення філософії як засобу розвитку людини. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2021. Вип .2 С.182–189.
  16. Казак Ю. Ю. Гра як спосіб подолання мовного бар’єру здобувачів загальної середньої освіти на заняттях з іноземної мови. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань, 2021. Вип. 1 (23). С. 6–15.
  17. Коваленко С. М., Шумаєва С.П. Місце університетів у реалізацїї концепціїї освіти дорослих в Британії. Вісник ЧНУ. Серія Педагогічна науки. Черкаси, 2021. № 1. URL: http://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4173
  18. Колісніченко А. І. Міжнародні кваліфікаційні вимоги та стандарти підготовки вчителів іноземних мов у європейському освітньому просторі. Збірник наукових праць “Педагогічні науки”. Херсон, 2021. Вип. 95. С. 98-103. URL: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4443
  19. Лаухіна І. С.‚ Паладьєва А. Ф.‚ Литвиненко В. Ю. Формування духовно-моральних цінностей особистості шляхом запровадження релігійногонавчання: досвід Франції. Директор школи‚ ліцею‚ гімназії: всеукраїнський науково-практичний журнал. Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». К.: Гнозис‚ 2020. № 2. Кн. 2. Том І (86). С. 18–29.
  20. Левчук О. А. Особливості вербалізації образу ремісника у структурі внутрішньої форми фразеологічних одиниць (на матеріалі української, англійської та німецької мов). Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: Філологічні науки (мовознавство). Дрогобич, 2021. № 15. С. 88–93. URL: http://ddpu-filolvisnyk.com.ua/uploads/arkhiv-nomerov/2021/NV_2021_15/18.pdf
  21. Люшнівська Л. М. Вивчення англійської вимови в загальноосвітніх закладах України. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Одеса, 2021. № 1. Том 32 (71). С. 145–150. URL: www.philol.vernadskyjournals.in.ua
  22. Прокофьев Г. Л. Иронический ассертив как тип речового акта. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Київ, 2021. № 1. Ч. 2. Том 32 (71). С. 182–187. URL: http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/1_2021/part_2/34.pdf
  23. Савченко В., Павлюк В. Інноваційні підходи до підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2021. Вип. 1. С.20–27.
  24. Сліпенко В. О. Аналіз змісту підприємницької освіти у сучасній середній школі США. Нова педагогічна думка. Рівне, 2021. № 1. Т. 105. С. 8–11. http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/281
  25. Ставчук Н. В. Аналіз трансформацій у перекладі мовних одиниць і конструкцій із емоційно-експресивним забарвленням (на матеріалі творів Рея Бредбері). Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Одеса, 2021. Том 32 (71). Ч. 2. С. 291–295.
  26. Філіппович Т. М. Спангліш як мовний феномен взаємодії культур. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Одеса, 2021. Том 32 (71). Ч.1. С. 136–142.
  27. Холод І. В. Діагностика якості отримання післядипломної освіти педагогічними працівниками. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань, 2021. № 1 (23). С. 139–147. URL: http://psv.udpu.edu.ua/issue/view/14083
  28. Шумаєва С.П., Коваленко С. М. Історія інклюзивних освітніх практик у США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2021. URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/22883.