УКРАЇНСЬКА ШКОЛА БУДЕ УСПІШНА, ЯКЩО ДО НЕЇ ПРИЙДЕ УСПІШНИЙ УЧИТЕЛЬ
13 листопада 2018 року на базі Київського університету імені Бориса Грінченка проходила Міжнародна інформаційно-практична конференція «Учитель нового покоління: секрети успіху». На конференцію були запрошені представники закладів вищої освіти-учасники спільного проекту МОН України та Британської Ради в Україні «Шкільний учитель нового покоління», а також представники всіх вищих педагогічних закладів України
Наш університет традиційно представляли члени робочої групи проекту: завідувач кафедри англійської мови та методики її навчання, доцент Алла Гембарук, заступник декана з питань педагогічної практики, доцент Олена Бевз, професор Оксана Заболотна, викладачі методики навчання англійської мови, студенти факультету, які навчаються за експериментальною програмою. Очолювала делегацію факультету іноземних мов заступник декана з навчально-методичної роботи Юлія Казак.
Конференція мала на меті проаналізувати нинішній стан методичної підготовки студентів у закладах вищої освіти України та усвідомити необхідність змін у змісті, підходах до підготовки студентів та методах навчання, ознайомитись із кращими практиками підготовки майбутніх учителів, зокрема у Великій Британії та Фінляндії, а також популяризувати переваги навчання за новою Типовою програмою з методики навчання англійської мови, розробленою в рамках спільного проекту МОН України та Британської ради в Україні «Шкільний учитель нового покоління» та залучити нові партнерські університети до участі у проекті.
Програма конференції включала пленарні виступи зарубіжних експертів, дискусійну панель за участю представників проектних закладів вищої освіти та представників мас-медіа, круглі столи, творчі майстерні та демо-уроки зістудентами.
Конференцію гостинно відкрили господарі конференції – ректор Київського університету імені Бориса Грінченка Віктор Огнев’юк та менеджер проектів англійської мови Британської Ради в Україні Вікторія Іваніщева. Із вітальними промовами до учасників конференції звернулися почесні гості заходу – заступник міністра Павло Хобзей, директор Британської Ради в Україні Саймон Вільямс та інші.
Пленарне засідання розпочала директор Шеффілдського інституту освіти університету Шеффілд Халлам — Саманта Твізелтон. Багатогранним досвідом поділився керівник проекту «Фінська підтримка реформи української школи» — Арто Ваатокарі.
Факультет іноземних мов гідно представив Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини участю у дискусійній панелі «Шкільний учитель нового покоління і Нова українська школа: разом чи паралельно?», модератором якої виступила журналіст ТСН 1+1 Наталія Мосійчук. У дискусійній панелі інтереси нашого університету лобіювала професор Оксана Заболотна, яка аргументувала переваги проекту, важливість залучення нових університетів та позитивні результати за 3 роки апробації проекту в нашому навчальному закладі.
Члени делегації факультету іноземних мов провели дві творчі майстерні: «Дослідження діяльності у додипломній підготовці майбутніх вчителів» (модератори професор Оксана Заболотна та доцент Алла Гембарук), й «Способи забезпечення ефективного зворотного зв’язку» (модератори доценти Олена Бевз та Людмила Загоруйко).
Студенти нашого факультету Каріна Безека та Єлизавета Самопал презентували постер, який демонстрував враження студентства від навчання за експериментальною програмою та їх бачення змін у навчальному процесі завдяки проекту. Сучасній молоді замало лиш набуття знань із фахових дисциплін, вони прагнуть успішної адаптації набутих знань в сучасному суспільстві, можливості самостійно обирати сучасні способи та засоби навчального процесу, а також розвивати відповідальність за свій вибір. Завдяки участі в проекті, студенти розвивають критичне мислення, креативність, вміння адаптуватися до сучасних умов та гідно зустріти виклики нової української школи. Своїми міркуваннями студенти поділилися з учасниками конференції, а особливо з представниками закладів вищої освіти, які не беруть участі в проекті, проте мають намір долучитися до нього.
Загалом участь у конференції була виправдана об’єктивною оцінкою наших переваг над іншими університетами України, достатнім рівнем підготовки вчителя англійської мови нашим навчальним закладом, усвідомленням раціональності змін у підготовці учителя нового покоління, що стало можливим завдяки участі в проекті «Шкільний учитель нового покоління».