ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ЛІНГВОКРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФІЛОЛОГІЇ
Всеукраїнський фестиваль Дні науки в університеті продовжується. 26 квітня 2023 року на базі науково-дослідної Лабораторії лінгвокультурології та зіставної лінгвістики (керівник – д-р пед. наук, професор Білецька І.О.) відбувся семінар-експеримент «Популяризація інноваційної лінгвокреативної діяльності майбутніх магістрів філології крізь призму вибору релевантних концепцій та стратегій візуального дизайну» для здобувачів освітнього ступеня «магістр» освітньої програми «Філологія. Германські мови та літератури (переклад включно)‚ перша – англійська». Під час написання випускної кваліфікаційної роботи магістрантам часто доводиться супроводжувати текстову інформацію різними графічними зображеннями. Візуалізація (графічне представлення) підвищує ефективність сприйняття великих обсягів різноманітної інформації, дозволяє порівнювати величини даних та виявляти закономірності у досліджуваних лінгвістичних явищах. Графічне відображення інформації допомагає донести потрібну думку, підкріпити сформульований висновок або підкреслити акцент, особливо під час демонстрації презентацій, які супроводжують виступ під час захисту випускних кваліфікаційних робіт. При цьому правильно обрана діаграма може суттєво змінити сприйняття інформації. Неправильний її вибір може викликати плутанину у глядачів або призвести до помилкової інтерпретації даних. У ході семінару здобувачі ОС «магістр» ознайомилися з видами графічного відображення інформації (графіки, діаграми, схеми, інфографіка, ілюстрації) та особливостями розробки їхнього дизайну. Отримані знання одразу були використані на практиці. Для досягнення потрібного результату щодо обрання виду візуалізації того чи іншого матеріалу магістрантам пропонувалося поставили перед собою і дати відповіді на 5 запитань: 1) Чи потрібно буде порівнювати якісь величини? (Для цього ідеально підходять графіки). 2) Чи хочете показати структуру якогось лексикологічного явища? (Тут можна використати діаграми: кругова діаграма, гістограма з накопиченням, вертикальний стек, діаграма-водоспад). 3) Ви хочете зрозуміти, як розподіляються дані? (Таблиці з розподілом допомагають зрозуміти основні тенденції і відзначити, що виходить за межі. Використовуйте ці діаграми: точкова діаграма, лінійна діаграма, гістограма). 4) Ви зацікавлені в аналізі тенденцій у певному наборі даних? (Вам знадобляться: лінійна діаграма, подвійна вісь (стовпець і лінія), гістограма). 5) Хочете краще зрозуміти взаємозв’язок між встановленими значеннями? (Використовуйте для цього такі діаграми: точкова діаграма, бульбашкова діаграма, лінійна діаграма).