ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

НОВИЙ ВЕКТОР У ВИКЛАДАННІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Переглядів 2069
Наприкінці 2019-2020 н.р. було оприлюднено нову типову програму з дисципліни «Методика навчання англійської мови», яка вносить суттєві зміни до організації підготовки сучасного вчителя англійської мови. Програму рекомендовано для використання закладами вищої освіти за спеціальностями початкова освіта та середня освіта (за предметними спеціалізаціями). Програма була розроблена у рамках спільного проєкту МОН України та Британської Ради в Україні «Шкільний учитель нового покоління» (2013–2019 рр, керівник проєкту Вікторія Іваніщева). Консультантами Програми виступили міжнародні експерти у галузі методики навчання англійської мови Род Болайто (Велика Британія) та Олександр Шаленко (Україна). Рецензування Програми здійснено відомими атлантами методики навчання англійської мови – Аланом С. Макензі, директором-співзасновником TransformELT, експертом у галузі оцінювання, консультантом проєктів у Грузії, Індії, Пакистані, Тайланді та Західній Африці; Валерієм Редьком, доктором педагогічних наук, старшим науковим співробітником, завідувачем відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Валентиною Черниш, доктором педагогічних наук, професором кафедри методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій Київського національного лінгвістичного університету.
Особливу гордість та шану заслуговує колектив розробників цієї програми, до складу якого увійшли три представники факультету іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини – проф. Оксана Заболотна, доц. Алла Гембарук, доц. Олена Бевз.
Типова програма пройшла успішну апробацію відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 серпня 2015 року №871 у 2016-2019 роках у 10 університетах України, серед яких і Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Упродовж усього терміну здійснювався ретельний моніторинг процесу апробації, а результати оцінювалися кожного року. У 2019 році відбулось заключне оцінювання проєкту «Шкільний учитель нового покоління». Одним із висновків є те, що впровадження експериментальної програми дало можливість ЗВО підготувати вчителів нової формації, які дуже добре налаштовані на роботу в школі, вражають рівнем компетентності педагогічного працівника та здатні до рефлексії власної професійної діяльності.


Типова програма рекомендує низку інтерактивних навчальних підходів, методів та прийомів, як-от: навчання на основі комунікативних завдань, ситуаційні дослідження, симуляції, групові проєкти, розв’язування проблем тощо. Всі ці підходи сприяють підвищенню рівня інтерактивності та перетворенню студента на суб’єкта освітнього процесу. Завдяки новій програмі у цікавій інтерактивній формі здобувачі вищої освіти ОС «бакалавр» долають шлях від учня, який вивчає англійську мову, до вчителя, який її навчає.
Типова програма доступна на веб сайті проєкту «Шкільний учитель нового покоління» за посиланням https://ngschoolteacher.wixsite.com/ngscht

" data-title="НОВИЙ ВЕКТОР У ВИКЛАДАННІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ">

Наприкінці 2019-2020 н.р. було оприлюднено нову типову програму з дисципліни «Методика навчання англійської мови», яка вносить суттєві зміни до організації підготовки сучасного вчителя англійської мови. Програму рекомендовано для використання закладами вищої освіти за спеціальностями початкова освіта та середня освіта (за предметними спеціалізаціями). Програма була розроблена у рамках спільного проєкту МОН України та Британської Ради в Україні «Шкільний учитель нового покоління» (2013–2019 рр, керівник проєкту Вікторія Іваніщева). Консультантами Програми виступили міжнародні експерти у галузі методики навчання англійської мови Род Болайто (Велика Британія) та Олександр Шаленко (Україна). Рецензування Програми здійснено відомими атлантами методики навчання англійської мови – Аланом С. Макензі, директором-співзасновником TransformELT, експертом у галузі оцінювання, консультантом проєктів у Грузії, Індії, Пакистані, Тайланді та Західній Африці; Валерієм Редьком, доктором педагогічних наук, старшим науковим співробітником, завідувачем відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Валентиною Черниш, доктором педагогічних наук, професором кафедри методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій Київського національного лінгвістичного університету.
Особливу гордість та шану заслуговує колектив розробників цієї програми, до складу якого увійшли три представники факультету іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини – проф. Оксана Заболотна, доц. Алла Гембарук, доц. Олена Бевз.
Типова програма пройшла успішну апробацію відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 серпня 2015 року №871 у 2016-2019 роках у 10 університетах України, серед яких і Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Упродовж усього терміну здійснювався ретельний моніторинг процесу апробації, а результати оцінювалися кожного року. У 2019 році відбулось заключне оцінювання проєкту «Шкільний учитель нового покоління». Одним із висновків є те, що впровадження експериментальної програми дало можливість ЗВО підготувати вчителів нової формації, які дуже добре налаштовані на роботу в школі, вражають рівнем компетентності педагогічного працівника та здатні до рефлексії власної професійної діяльності.


Типова програма рекомендує низку інтерактивних навчальних підходів, методів та прийомів, як-от: навчання на основі комунікативних завдань, ситуаційні дослідження, симуляції, групові проєкти, розв’язування проблем тощо. Всі ці підходи сприяють підвищенню рівня інтерактивності та перетворенню студента на суб’єкта освітнього процесу. Завдяки новій програмі у цікавій інтерактивній формі здобувачі вищої освіти ОС «бакалавр» долають шлях від учня, який вивчає англійську мову, до вчителя, який її навчає.
Типова програма доступна на веб сайті проєкту «Шкільний учитель нового покоління» за посиланням https://ngschoolteacher.wixsite.com/ngscht