ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

НАВЧАННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ У ДИГІТАЛЬНОМУ ТА ЗМІШАНОМУ ФОРМАТІ

Переглядів 89
З 09.09.2024 р. по 13.09.2024 р. відбулися курси підвищення кваліфікації для вчителів німецької мови на тему «Навчання німецької мови у дигітальному та змішаному форматі». Викладання курсів забезпечувала Галина Авчіннікова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та практики іноземних мов.
Метою курсів було підвищення методичного та практичного рівнів професійної та цифрової компетентностей вчителя німецької мови освітніх закладів. Напрям – Інноваційні технології навчання німецької мови.
Форма навчання – дистанційна.
Зміст курсу включав такі складові: специфіка навчання німецької мови у дигітальному та змішаному форматах; мотивація учнів на уроках німецької мови; огляд сучасних цифрових інструментів для використання у дигітальному та змішаному форматі; вправи на зосередження уваги та інтерактивні вправи під час навчання німецької мови; застосування ШІ (штучного інтелекту) на уроках німецької мови.
Викладач Галина Авчіннікова поділилася з учасниками знаннями та навичками, які здобула під час літнього інтенсивного мовного і методично-дидактичного курсу для вчителів та викладачів німецької мови на рівень В2 від Гете інституту (Sommerintensivkurs B2 für Deutschlehrerende, Online-Fortbildung des Goethe-Instituts Ukraine, 17.06.2024-26.07.2024).
Також значну увагу було присвячено інструментам ШІ та новаціям, пов’язаним з ним, адже розвиток генеративного штучного інтелекту масштабно впливає на те, як ми навчаємо, вчимося, оцінюємо та отримуємо доступ до освіти. Через це на початку вересня 2024 року Міністерство освіти й науки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України представили проєкт «Інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти» (https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/05/21/Instruktyvno.metodychni.rekomendatsiyi.shchodo.SHI.v.ZZSO-22.05.2024.pdf ). На увагу заслуговують роз’яснення й поради з наступних питань:
– сфери застосування та організаційне впровадження систем ШІ в закладах освіти;
– основні принципи відповідального використання систем ШІ у загальній середній освіті;
– професійний розвиток ШІ-компетентності педагогічного працівника;
– використання ШІ педагогічними працівниками для підготовки та проведення уроків;
– типологія та вибір систем ШІ для роботи;
– мінімізація потенційних ризиків застосування ШІ в освіті;
– рівні застосування інструментів ШІ для виконання навчальних завдань;
– ШІ компетентність вчителя в структурі Рамки цифрової компетентності педагогічного працівника;
– відкриті ресурси для підвищення рівня ШІ-грамотності від Дія.Освіта, Google та Microsoft, а також інших освітніх платформ;
– рекомендації щодо створення та приклади промптів;
– ідеї щодо використання інструментів штучного інтелекту під час проведення уроків;
– приклади інструментів генеративного штучного інтелекту для освіти;
– приклади норм, які можна віднести до політик, положень, рекомендацій щодо відповідального застосування ШІ.
Також учасникам курсів була запропонована сторінка Padlet від тренерки Гете Інституту про використання інструментів штучного інтелекту на заняттях з німецької мови (https://padlet.com/elenawik/k-nstliche-intelligenz-im-daf-unterricht-ymoz5hefsgoghudu).
Формою контролю була презентація проєктів, зроблених на основі виконання практичних завдань.
Галина Авчіннікова запропонувала колегам за бажанням брати участь у заходах Гете інституту, присвячених дням німецької мови у вересні, а також заохочувати своїх учнів (https://www.goethe.de/ins/ua/uk/index.html).
Незважаючи на завантаженість освітян на початку навчального року, учасники курсу знайшли можливість дізнатися багато корисного, а також обмінялися цінним досвідом підготовки до уроків та викладання німецької мови. Зокрема, визначили специфіку дигітального та змішаного навчання, актуалізували знання про сучасні методи й корисні цифрові інструменти для навчання німецької мови.
Пишаємося, що традиційно серед слухачів є випускники нашого факультету, які працюють за спеціальністю та викладають німецьку мову в закладах середньої освіти. Таким чином університет продовжує не лише навчати здобувачів і випускати кваліфікованих спеціалістів, а й залишається центром підвищення кваліфікації для освітян з регіону та усієї України, таким чином підтримуючи ініціативу навчання протягом усього життя.
По закінченню курсів усі зараховані слухачі отримали Сертифікати встановленого зразка.
Відкрито реєстрацію на курси «Організація освітнього процесу з англійської мови в закладах базової середньої освіти НУШ», які заплановано на 28 жовтня (викладач – доц. Алла ГЕМБАРУК). Більш детальну інформацію та умови реєстрації можна знайти на сайті університету за покликанням: https://udpu.edu.ua/navchannia/kpk або за номером телефону 0967041449.
Запрошуємо всіх охочих отримати новий безцінний досвід!

" data-title="НАВЧАННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ У ДИГІТАЛЬНОМУ ТА ЗМІШАНОМУ ФОРМАТІ">

З 09.09.2024 р. по 13.09.2024 р. відбулися курси підвищення кваліфікації для вчителів німецької мови на тему «Навчання німецької мови у дигітальному та змішаному форматі». Викладання курсів забезпечувала Галина Авчіннікова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та практики іноземних мов.
Метою курсів було підвищення методичного та практичного рівнів професійної та цифрової компетентностей вчителя німецької мови освітніх закладів. Напрям – Інноваційні технології навчання німецької мови.
Форма навчання – дистанційна.
Зміст курсу включав такі складові: специфіка навчання німецької мови у дигітальному та змішаному форматах; мотивація учнів на уроках німецької мови; огляд сучасних цифрових інструментів для використання у дигітальному та змішаному форматі; вправи на зосередження уваги та інтерактивні вправи під час навчання німецької мови; застосування ШІ (штучного інтелекту) на уроках німецької мови.
Викладач Галина Авчіннікова поділилася з учасниками знаннями та навичками, які здобула під час літнього інтенсивного мовного і методично-дидактичного курсу для вчителів та викладачів німецької мови на рівень В2 від Гете інституту (Sommerintensivkurs B2 für Deutschlehrerende, Online-Fortbildung des Goethe-Instituts Ukraine, 17.06.2024-26.07.2024).
Також значну увагу було присвячено інструментам ШІ та новаціям, пов’язаним з ним, адже розвиток генеративного штучного інтелекту масштабно впливає на те, як ми навчаємо, вчимося, оцінюємо та отримуємо доступ до освіти. Через це на початку вересня 2024 року Міністерство освіти й науки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України представили проєкт «Інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти» (https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/05/21/Instruktyvno.metodychni.rekomendatsiyi.shchodo.SHI.v.ZZSO-22.05.2024.pdf ). На увагу заслуговують роз’яснення й поради з наступних питань:
– сфери застосування та організаційне впровадження систем ШІ в закладах освіти;
– основні принципи відповідального використання систем ШІ у загальній середній освіті;
– професійний розвиток ШІ-компетентності педагогічного працівника;
– використання ШІ педагогічними працівниками для підготовки та проведення уроків;
– типологія та вибір систем ШІ для роботи;
– мінімізація потенційних ризиків застосування ШІ в освіті;
– рівні застосування інструментів ШІ для виконання навчальних завдань;
– ШІ компетентність вчителя в структурі Рамки цифрової компетентності педагогічного працівника;
– відкриті ресурси для підвищення рівня ШІ-грамотності від Дія.Освіта, Google та Microsoft, а також інших освітніх платформ;
– рекомендації щодо створення та приклади промптів;
– ідеї щодо використання інструментів штучного інтелекту під час проведення уроків;
– приклади інструментів генеративного штучного інтелекту для освіти;
– приклади норм, які можна віднести до політик, положень, рекомендацій щодо відповідального застосування ШІ.
Також учасникам курсів була запропонована сторінка Padlet від тренерки Гете Інституту про використання інструментів штучного інтелекту на заняттях з німецької мови (https://padlet.com/elenawik/k-nstliche-intelligenz-im-daf-unterricht-ymoz5hefsgoghudu).
Формою контролю була презентація проєктів, зроблених на основі виконання практичних завдань.
Галина Авчіннікова запропонувала колегам за бажанням брати участь у заходах Гете інституту, присвячених дням німецької мови у вересні, а також заохочувати своїх учнів (https://www.goethe.de/ins/ua/uk/index.html).
Незважаючи на завантаженість освітян на початку навчального року, учасники курсу знайшли можливість дізнатися багато корисного, а також обмінялися цінним досвідом підготовки до уроків та викладання німецької мови. Зокрема, визначили специфіку дигітального та змішаного навчання, актуалізували знання про сучасні методи й корисні цифрові інструменти для навчання німецької мови.
Пишаємося, що традиційно серед слухачів є випускники нашого факультету, які працюють за спеціальністю та викладають німецьку мову в закладах середньої освіти. Таким чином університет продовжує не лише навчати здобувачів і випускати кваліфікованих спеціалістів, а й залишається центром підвищення кваліфікації для освітян з регіону та усієї України, таким чином підтримуючи ініціативу навчання протягом усього життя.
По закінченню курсів усі зараховані слухачі отримали Сертифікати встановленого зразка.
Відкрито реєстрацію на курси «Організація освітнього процесу з англійської мови в закладах базової середньої освіти НУШ», які заплановано на 28 жовтня (викладач – доц. Алла ГЕМБАРУК). Більш детальну інформацію та умови реєстрації можна знайти на сайті університету за покликанням: https://udpu.edu.ua/navchannia/kpk або за номером телефону 0967041449.
Запрошуємо всіх охочих отримати новий безцінний досвід!