ФАКУЛЬТЕТ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ДИСТАНЦІЙНИЙ ФОРМАТ ОСВІТИ: КРОК ЗА КРОКОМ В ОСВІТНЄ МАЙБУТНЄ

Переглядів 359
Сучасна вища освіта постала перед несподіваними викликами, спричиненими пандемією коронавірусної хвороби. У «новий» час якісна фахова підготовка ерудованої та конкурентоздатної генерації майбутніх вчителів іноземних мов для Нової української школи спонукає викладачів закладу вищої освіти до пошуку та імплементації оптимальних способів досягнення освітніх цілей та формування ключових компетентностей здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання.
Відповідно до наказу № 934 о/д від 28.08.2020 р. «Про внесення змін до графіку освітнього процесу на 2020/2021 н.р.», лекційні заняття (з 01.09.2020 р. – до 14.09.2020 р.) мають бути організовані та проведені відповідно до розкладу в дистанційному форматі. З огляду на це, викладачі кафедри теорії та практики іноземних мов, які забезпечують викладання теоретичних дисциплін англійської мови: докт. пед. наук, професор Білецька Ірина Олександрівна, канд. пед. наук, доцент Паладьєва Алла Федорівна, канд. пед. наук, старший викладач Кришко Анна Юріївна організовують та здійснюють освітній процес із використанням платформи “Google Meetˮ та інформаційно-освітнього середовища для студентів очної та заочної (дистанційної) форм навчання “Moodleˮ.
Набуття студентами знань та умінь аналізу закономірностей розвитку англійської мови, її словникового складу та граматичної будови в межах курсів «Лексикологія», «Стилістика», «Теоретична граматика» та «Порівняльна граматика української та англійської мов» слугувало метою, для досягнення якої викладачі розпочали пошук та складання «пазлів» продуктивної онлайн-лекції. Одним із «пазлів» є проблемні ситуації, які дозволяють наблизити кожного студента до пошуку лінгвістичної істини, тим самим перетворюючи студента із пасивного реципієнта знань на активного учасника процесу лінгвістичного пізнання.
У процесі проведення лекцій викладачі активно використовують мультимедійні презентації, у яких у стислій та лаконічній формі репрезентовано навчальний матеріал задля підвищення рівня ефективності його засвоєння студентами. Лектори завантажують презентації на сторінки дисциплін відповідно до кожної освітньої програми середовища дистанційної освіти “Moodleˮ. Крім того, після закінчення кожної лекції викладачі завантажують завдання, метою яких є перевірка рівня засвоєння теоретичного матеріалу кожного здобувача вищої освіти. Методична цінність завдань виявляється у тому, що після перевірки правильності їхнього виконання викладач має змогу простежити траєкторію освітнього руху кожного студента горизонтами навчальної дисципліни. Слід зауважити, що платформи “Google Meetˮ та “Moodleˮ дозволяють викладачам організувати ефективну академічну комунікацію, простежити рівень онлайн-активності студентів та забезпечити зворотній зв’язок між суб’єктами освітнього процесу.
Новий досвід організації освітнього процесу в дистанційному форматі є корисним не лише для викладачів, які імплементують нові підходи до проєктування та презентації освітнього контенту, але й для студентів, які переймають досвід викладачів університету в організації онлайн-освіти. Оскільки метою сучасної педагогічної освіти є формування вчителя-інноватора, рівень освітньої продуктивності якого буде високим в середовищі, яке постійно змінюється, тимчасовий перехід освітнього процесу в дистанційний формат дозволить майбутнім вчителям підготуватися до організації освітнього процесу з елементами дистанційного навчання у майбутній професійній діяльності.

" data-title="ДИСТАНЦІЙНИЙ ФОРМАТ ОСВІТИ: КРОК ЗА КРОКОМ В ОСВІТНЄ МАЙБУТНЄ">

Сучасна вища освіта постала перед несподіваними викликами, спричиненими пандемією коронавірусної хвороби. У «новий» час якісна фахова підготовка ерудованої та конкурентоздатної генерації майбутніх вчителів іноземних мов для Нової української школи спонукає викладачів закладу вищої освіти до пошуку та імплементації оптимальних способів досягнення освітніх цілей та формування ключових компетентностей здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання.
Відповідно до наказу № 934 о/д від 28.08.2020 р. «Про внесення змін до графіку освітнього процесу на 2020/2021 н.р.», лекційні заняття (з 01.09.2020 р. – до 14.09.2020 р.) мають бути організовані та проведені відповідно до розкладу в дистанційному форматі. З огляду на це, викладачі кафедри теорії та практики іноземних мов, які забезпечують викладання теоретичних дисциплін англійської мови: докт. пед. наук, професор Білецька Ірина Олександрівна, канд. пед. наук, доцент Паладьєва Алла Федорівна, канд. пед. наук, старший викладач Кришко Анна Юріївна організовують та здійснюють освітній процес із використанням платформи “Google Meetˮ та інформаційно-освітнього середовища для студентів очної та заочної (дистанційної) форм навчання “Moodleˮ.
Набуття студентами знань та умінь аналізу закономірностей розвитку англійської мови, її словникового складу та граматичної будови в межах курсів «Лексикологія», «Стилістика», «Теоретична граматика» та «Порівняльна граматика української та англійської мов» слугувало метою, для досягнення якої викладачі розпочали пошук та складання «пазлів» продуктивної онлайн-лекції. Одним із «пазлів» є проблемні ситуації, які дозволяють наблизити кожного студента до пошуку лінгвістичної істини, тим самим перетворюючи студента із пасивного реципієнта знань на активного учасника процесу лінгвістичного пізнання.
У процесі проведення лекцій викладачі активно використовують мультимедійні презентації, у яких у стислій та лаконічній формі репрезентовано навчальний матеріал задля підвищення рівня ефективності його засвоєння студентами. Лектори завантажують презентації на сторінки дисциплін відповідно до кожної освітньої програми середовища дистанційної освіти “Moodleˮ. Крім того, після закінчення кожної лекції викладачі завантажують завдання, метою яких є перевірка рівня засвоєння теоретичного матеріалу кожного здобувача вищої освіти. Методична цінність завдань виявляється у тому, що після перевірки правильності їхнього виконання викладач має змогу простежити траєкторію освітнього руху кожного студента горизонтами навчальної дисципліни. Слід зауважити, що платформи “Google Meetˮ та “Moodleˮ дозволяють викладачам організувати ефективну академічну комунікацію, простежити рівень онлайн-активності студентів та забезпечити зворотній зв’язок між суб’єктами освітнього процесу.
Новий досвід організації освітнього процесу в дистанційному форматі є корисним не лише для викладачів, які імплементують нові підходи до проєктування та презентації освітнього контенту, але й для студентів, які переймають досвід викладачів університету в організації онлайн-освіти. Оскільки метою сучасної педагогічної освіти є формування вчителя-інноватора, рівень освітньої продуктивності якого буде високим в середовищі, яке постійно змінюється, тимчасовий перехід освітнього процесу в дистанційний формат дозволить майбутнім вчителям підготуватися до організації освітнього процесу з елементами дистанційного навчання у майбутній професійній діяльності.